loading...
تفريح براي همه
آخرین ارسال های انجمن
mostafa بازدید : 257 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)
در مورد تحصیلاتم می باید بگویم ابتدا به رشته حقوق روی آوردم
 
ولی در میانه راه به دلیل علاقه ای که به فعالیت های هنری داشتم
 
آن را نیمه کاره رها کردم.
 
*کار هنری را با موسیقی شروع کردید ؟
 
خیر درا بتدا فیلمسازی را شروع کردم . سال
 
1381 با داریوش بابائیان آغاز به کار کردم. کار
 
فیلمسازی را بصورت مشارکتی ادامه دادم .
 
فیلم های سینمائی چپ دست ، زهر عسل ،
 
بازنده و سریال من نه منم تعدادی از فیلم و
 
سریال هایی بودند که در این مدت تولید
 
کردیم .
 
*چگونه از تهیه کنندگی به خوانندگی رسیدید ؟
 
سال 83 - 84 بود که از تهیه کنندگی
 
فاصله گرفتم و با توجه به علاقه ا ی که
 
داشتم به سمت خوانندگی رفتم که این
 
خود ماجرای جالبی دارد . سال 84 به
 
مناسبت سال پیامبر اعظم (ص) فراخوانی
 
برای آثار موسیقی با موضوع پیامبر اعظم
 
از سوی وزارت ارشاد اسلامی صورت گرفت.
 
بدنبال نوآوری بودیم و تصمیم گرفتیم آلبومی
 
با موضوع فراخوان تهیه کنیم. 99 درصد آلبومهای
 
مذهبی تهیه شده یا تم غمگین داشته یا کلا در فضای
 
سنگین کار می شد . تهیه آلبومی را برنامه ریزی
 
کردیم با ملودی های خاطره انگیز از امید ، هایده ،
 
مهستی و... که 10 آهنگ شد. من به همراه
 
 سیدسعید صدرزاده شاعر این آلبومی که نامش
 
را ناخدای عشق گذاشته بودیم ، روی
 
ترانه ها کار می کردیم و بدنبال
 
خواننده ای بودیم که بتوانیم کار را به اتمام برسانیم. 
 
حین زمزمه اشعار ،
 
صدرزاده سوال پرسید که چرا خودت نمی خوانی؟!
 
 خوب من قبل
 
از آن با خواندن آشنا بوده و دوره هایی را گذرانده بودم. 
 
این پیشنهاد
 
جرقه ای شد برای خواندن من و پس از آشنایی با مجیدرضازاده برای اولین کار، با آن آلبوم شروع کردم .
 
*در جشنواره جایزه ای هم گرفتید ؟
 
خیر ! کار اول بود ولی دیده شد چون نوآوری داشتیم . 
 
نوآوری از
 
این جهت که تم مذهبی داشت ولی شاد بود .
 
 مناجات حتما نباید
 
گریه و زاری باشد .
 
*و به خواندن ادامه دادید ؟!
 
بعد از آن سفارش کارهای مناسبتی از صدا و سیما داشتیم. 
 
بین سالهای 84 تا 89 دنبال ساخت آلبوم نبودم. 
 
اسفند 89 آلبوم سناریو
 
با 15 قطعه به بازار ارائه شد که نسبت به هزینه پخشش بازخورد
 
خوبی داشت .
 
*بیشتر توضیح می دهید ؟
 
اصلی ترین مشکل موسیقی در ایران بحث پخش است. 
 
مافیای پخش وجود
 
دارد و در این مورد تصمیم می گیرد 
 
به عنوان مثال آلبوم حمیدعسگری با آلبوم من همزمان پخش شد
 
 و مجبور شدم 15 آهنگ را در یک هفته میکس کنم.
 
از صدای خودم در آن آلبوم راضی نبودم.
 
با این تفاسیر ترجیح می دهم کار آلبوم نکنم. 
 
اولویت من عرضه کار خوب
و رضایت مردم است .
 
 "دنبال محبوبیت هستم نه معروفیت ! "معروفیت تنها ،جالب نیست .
 
*پس، از ساخت آلبوم منصرف شدید و به سمت تک آهنگ
 
رفتید !
 
بله همینطور است. از قدیم گفته اند یک ده آباد به از صد شهر خراب!
 
خدا را شکر در این زمینه موفقیت های خوبی حاصل شد.
 
*تک آهنگ ها:
 
"میمیرم ، گندمزار، قربون تا غدیر، نذر آسمون، توتیا، نسل ابراهیم،
 
زودباش، دل دریا، حیک، حباب، محکوم و..."
 
*تیتراژ پایانی سریال:
 
نان و ریحان، طوطیا، فیلم زخم کهنه، تیتراژ برنامه مترونوم
 
*تا حالا زیرزمینی خواندید ؟
 
اصلا ! از خیلی از مجازها مجازتر هستم . 
 
ممیزی که در کارهایم
 
رعایت می کنم سخت تر از ممیزی های ارشاد است
 
 و سلیقه های
 
ارشاد را نمی پذیرم.
 
 حتی اگر ایران نباشم و نخواهم به کشورم
 
برگردم حاضر نیستم دختری کنار خواننده برقصد چون این توهین به
 
من و کارم است. 
 
اگر کار من قرار است دیده شود باید بخاطر هنر
 
باشد نه به خاطر مسائل دیگر!
 
*و کار مشترک با حبیب که خیلی مورد توجه قرار گرفت ...
 
از زمانی که حبیب ایران نبود با او دوست بودم. گهگاهی تلفنی
 
با هم صحبت می کردیم . ارتباط ما دوستانه بود و همینطور ادامه
 
داشت تا او به ایران آمد. حبیب در 4 سالی که از حضورش در ایران
 
می گذرد 4 آهنگ تولید کرد ولی خودش راضی نبود و بعضا
 
هم شنیده نشد. اما در مورد کار محکوم، باید بگویم حبیب آهنگی را قبلا با
 
عنوان مظلوم عشق درکارهایش داشت که مورد استقبال قرار نگرفت
 
 و شنیده نشد. 
 
روزی با پیشنهاد دوستان تصمیم گرفتیم این آهنگ را در ایران اجرا کنیم. 
 
با حبیب تماس گرفتم و به او گفتم کادوی خوبی برایت دارم.
 
علی منصوری آهنگ را تنظیم کرد.
 
 کار خوبی شد.
 
 تمرین کردیم یک بار حبیب این آهنگ را جداگانه خواند و یکبار من و تصمیم گرفتیم که بصورت مشترک
 
این آهنگ را اجرا کنیم . 
 
مظلوم عشق نام مناسبی نبود و محکوم
 
اسم بهتری بود که برای این آهنگ انتخاب شد . 
 
برای ما مهم این بود
 
که به هنرمندان آن طرف ثابت کنیم در ایران هنرمندان قابلی در زمینه موسیقی و تنظیم وجود دارند. 
 
خدا را شکر بازخورد خوبی داشت و استقبال فراوانی شد.
 
*این روند را ادامه می دهید ؟
 
بله ، 2- 3 هفته آینده کلیپ جدیدی ارائه می شود . 
موزیک بدون
 
تصویر موفقیت آنچنانی ندارد.
 
*متاهل هستی درسته ؟ فرزند هم دارید ؟
 
بله پسر اولم متولد بهمن 1380 و پسر دوم متولد بهمن 1389
 
هستند .
 
*ورزشی هستی ؟
 
شنا را دوست دارم، مدتی هم تکواندو کار می کردم ولی اینکه بخواهم
 
اتفاقات فوتبال را دنبال کنم یا طرفدار تیمی خاص باشم نه! 
 
البته تیم ملی را دوست دارم و بازی های آن را دنبال می کنم.
 
*از روحیاتت برایمان بگو لطفا ، همیشه اینطوری آرام هستی ؟
 
بله به شدت از تنش های منفی و از اتفاقاتی که تنش زا هستند فراری هستم.
 
*رابطه ات با سیاست چطوره ؟
 
سیاست با روحیاتم سازگار نیست ولی در حد خودم می توانم اتفاقات
 
روز را تحلیل کنم.
 
*معروفیت و حالا محبوبیت که از آن صحبت کردی آزاردهنده نیست؟! 
 
مثلا با خانواده بیرون باشید محدود نمی شوید ؟
 
اصلا آزار دهنده و یا ناراحت کننده نیست. بلکه علامت موفقیت است.
 
ببینید استاد شجریان چه محبوبیتی دارد، هنرمند با مردم ماندگار
 
می شود.
 
تا زمانی که هنرمندان بزرگی چون استاد شجریان هستند نمی گویم
 
خواننده ام، می گویم می خوانم!
 
هنرمند باید در دل مردم جا داشته باشد. خانواده ام هم با این موضوع
 
مشکلی ندارند .
 
*اوقات فراغتت را چگونه پر می کنی ؟
 
از مسافرت لذت می برم .بیشتر اهل سفر هستم.
 
*تاکنون به فکر برگزاری کنسرت بودی ؟
 
انشاا ... از زمان آغاز به کار دولت جدید دنبال برنامه کنسرت هایم
 
خواهم بود . تا الان به این موضوع با توجه به مشکلات موجود حتی
 
فکر هم نمی کردم .
 
*کنسرت خارج از کشور را هم در برنامه ات خواهی داشت ؟
 
با کنسرت خارج از کشور موافق تر هستم چون استاندارد تر است و
 
همه موارد عالی است.
 
*سقف آروزهای سمیر زند کجا است ؟
 
سقف آرزوها را نمی توان گفت در حقیقت اگر سقفی داشته باشد دیگر آرزو نیست . 
 
به هرجایی برسیم به دنبال دست یافتن به مراحل بالاتر هستیم .
 
*صحبت هایی هست مبنی بر اینکه شما فرزند حضرت آیت الله خزعلی هستید این گفته ها تا چقدرصحت دارد ؟
 
متاسفانه این مسائل از معضلات عوامانه ماست. برای شما چه فرقی
 
می کند فلان بازیکن با چه شماره ای وارد زمین شود ؟!
 
اگر صحبتی هست باید در مورد کار من باشد! 
 
من اگر سمیر زند هستم خواسته ام یک شخصیت مستقل باشم با تفکر خودم!
 
برای اینکه حاشیه نداشته باشم این اسم را انتخاب کردم.
 
 نمی خواهم دنبال سیاست باشم.
 
 نه اینکه چیزی از سیاست متوجه نشوم اصلا اینطور نیست بلکه بازی های سیاست را دوست ندارم .
 
 موسیقی و هنر را انتخاب کردم و اسم سمیر زند !
 
حرف هایی گفته می شد که چون آقا زاده است برای گرفتن مجوز و
 
سایر کارها مانعی ندارد در حالی که هیچوقت اینطور نبوده و بعضا سخت گیری
 
ها برای من بیشتر می شد . جای دیگری گفتند که موسیقی برای
 
همه حراما ست ولی برای این ها نه!
 
 در جواب این دوستان باید عرض کنم که این همه کنسرت برگزار می شود و آلبوم های متعدد به بازار می آید
 
 چه معنی می تواندداشته باشد؟ موسیقی حرام است ؟!
 
 من احترام ویژه ای برای حاج آقا به عنوان پدر خانواده قائلم
 
 اما در خارج از خانواده راهم متفاوت است و بدنبال هنر و موسیقی هستم .
 
*و کلام آخر
 
برای هموطنانم هر جای دنیا که هستند آروزی سلامتی و
 
موفقیت دارم . از اینکه این وقت را در اختیارم
 
گذاشتید تشکر می کنم .
   

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از لاو پيج چه میخواهید؟!
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 372
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 63
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 2,897
  • بازدید سال : 16,112
  • بازدید کلی : 314,694