loading...
تفريح براي همه
آخرین ارسال های انجمن
mostafa بازدید : 149 شنبه 19 مرداد 1392 نظرات (0)

 

 

غلامعلی رجایی :

من کمتر به تلویزیون نگاه می کنم. دیروز که به گزارش دیدار مسئولین نظام با رهبری پس از نماز عید فطر به سخنرانی دکتر روحانی نگاه می کردم، دیدم دارد با زبان کنایه صحبتهای قشنگی می کند که درد دل همه دلسوزان و بویژه اصلاح طلبان است.

رییس جمهورمحترم با بیانی روشن درحضور رهبری و رییس قوه قضای کشور، آزادی و عفو زندانیان انتخابات سال 88 و رفع محصورین را مطرح و درخواست کرد و برای استنادمطلب  به سخن امیرالمومنین علیه السلام که درصورت شهادت عفو قاتلش را به امام حسن وامام حسین علیهماالسلام توصیه نمود ، اشاره ای هوشمندانه داشت. یعنی که حتی اگرزندانیان سیاسی سال 88 مجرم هم باشند جرمشان به اندازه قتل حضرت امیرکه توصیه به عفو قاتل خود می کند، نبوده است . بیان این سخنان دراین دیدار بسیارحساب شده وهوشمندانه بود.

خدا را باید بخاطراین مواضع حق طلبانه رییس جمهور ومشاهده تغییر رویکرد پسندیده درقوه مجریه که درتمام هشت سال دولت رییس سابق! نظیری نداشت سپاس گفت و سربرآستان شکرش گذاشت.

به گمان من اگروحدت اصلاح طلبان واعتدالیون که نتایج شیرینی داشت و انشاالله این هنوز از نتایج سحراست! جزهمین یک دستاورد را نداشت،کفایت می کرد.

دکتر روحانی اصلاح طلب نیست .اوعضو جامعه  روحانیت مبارز تهران است ولی مگراصلاح طلبی جزاین رویکرد می تواند مصداق و معنایی هم داشته باشد؟!

من ازته دل امید دارم نفحات الهی در ماه مبارک رمضان کار خودش را بکند و روزها وهفته های آینده شاهد آن باشیم که این درخواست رییس جمهور محترم درحضور رهبری که سخت مورد توجه و تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی و مراجع عظام هم در ایران وغیر ایران هست، تداوم یافته و با تحقق آن ملت، شادی کنان ازاین بارقه رحمت، فرزندان خود را درآغوش کشد. چنین باد!

سخن دکتر روحانی این بود:

”اگراین ماه، ماه غفران الهی است پس بیاییم از هم بگذریم؛ پس بیاییم دل‌ها را انبان کینه‌ها قرار ندهیم. هر آن‌چه که گله داریم از انتخابات اخیرو قبل و بعدش ، این ماه ، ماه رحمت است «الا تحبون ان یغفرالله لکم»؟ پس اگراین چنین است «فلیعفوا والیصفحوا» ؛ اگرما غفران الهی را می‌خواهیم خود هم باید دست به غفران و گذشت بزنیم و کینه‌ها را بزداییم و محبت را درسراسر جهان و درجمع خودمان بویژه مستقر سازیم. مگراین امیرالمومنین نبود که بعد از ضربت درماه مبارک رمضان فرمود اگر زنده ماندم، من اولی هستم به عفو و اگر رفتم فالعفو لی قربه و لکم حسنه، فاعفوا ولیصفحوا الا تحبون ان یغفر الله لکم؟"

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از لاو پيج چه میخواهید؟!
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 372
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 63
  • بازدید امروز : 319
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 319
  • بازدید ماه : 3,188
  • بازدید سال : 16,403
  • بازدید کلی : 314,985